Sociopoint – místo prvního kontaktu
Poradenství pro občany v tíživé sociální situaci nabízí od 1. října 2021 Magistrát města Ostravy. Na SOCIOPOINT se o radu můžete obracet anonymně osobně, telefonicky na bezplatné lince nebo e-mailem. K dispozici je i mobilní aplikace s přehledem veřejných služeb v Ostravě.
Sociální pracovníci pomohou lidem při hledání řešení jejich problému v širokém spektru životních situací. Lidé v nesnázích získají kontakty na konkrétní organizace i potřebné formuláře. Pracovnice pomohou zorientovat se v systému sociální pomoci a vysvětlí, kde dané služby v Ostravě najdou.
Kontakty a provozní doba
Telefonicky: 800 700 650 (bezplatná linka)
Osobně: Nová radnice, Magistrát města Ostravy, Prokešovo nám. 8, Moravská Ostrava, kancelář v přízemí č. 51 (vchod přes pravou vrátnici)
Kontakty a provozní doba:
PONDĚLÍ | 8:00-17:00 |
ÚTERÝ | 8:00-12:00 |
STŘEDA | 8:00-17:00 |
ČTVRTEK | 8:00-16:00 |
PÁTEK | 8:00-12:00 |
E-mailem: sociopoint@ostrava.cz
Mobilní aplikace SOCIOPOINT
Nejen sociálním pracovníkům je při hledání řešení obtížných sociálních situací k dispozici přehledná mobilní aplikace SOCIOPOINT. Její předností je možnost vyhledání stěžejních informací, zejména kontaktů na organizace a úřady, i v režimu off-line, bez připojení k internetu.
Aplikace SOCIOPOINT pro Android
Manuály SOCIOPOINT pro odbornou veřejnost a informace pro občany
Místo prvního kontaktu je realizováno prostřednictvím projektu. Jedním z výstupů projektu jsou manuály:
- DOMÁCÍ NÁSILÍ NA SENIORECH manuál | prospekt
- OSAMĚLOST SENIORA manuál | příloha1 | příloha2 | prospekt
- BEZDOMOVECTVÍ manuál | prospekt
- DLUHOVÁ PROBLEMATIKA manuál pro odbornou veřejnost | manuál pro širokou veřejnost | prospekt
- DUŠEVNÍ ONEMOCNĚNÍ manuál | prospekt
Vznik a provoz místa prvního kontaktu SOCIOPOINT byl spolufinancován Evropskou unií v rámci realizace projektu Podpora rozvoje sociální práce a služeb v Ostravě, reg. č. CZ.03.2.63/0.0/0.0/19_098/0015265. Bližší informace o projektu SOCIOPOINT najdete na webových stránkách Komunitního plánování Ostrava.