Občanská poradna Slezské diakonie pracovala bez přerušení
Občanská poradna Slezské diakonie poskytuje odborné sociální poradenství lidem v náročných životních situacích. Lidé potřebovali pomoc i v době pandemie, kdy jsme se ze dne na den všichni ocitli ve zcela nečekaném, neznámém a nejistém období.
I přes náročné podmínky a ochranná opatření poskytovala poradna své služby bez omezení. Ubylo osobních konzultací, lidé se však o pomoc obraceli telefonicky nebo emailem.
Objevily se nové těžkosti, se kterými se zájemci na poradnu obraceli – obavy ze ztráty zaměstnání a z důsledků poklesu výdělku – ze zadlužení bydlení nebo z čeho uhradí své životní potřeby. Za 3 měsíce se jednalo o cca 300 konzultací.
Kromě změn ve způsobu poskytování služby a v tématech, která lidé řešili, bylo pro pracovníky také náročné sledovat a téměř denně aktualizovat neustále se měnící informace.
Pracovníci poradny tímto děkují všem institucím, které i v tomto složitém období fungovaly. Jejich kolegové z RUBIKON Centra naopak oceňují, že občanská poradna nepřerušila svou činnost a díky tomu mohli svým klientům zajistit potřebnou pomoc.